Převážení jízdních kol osobními vozidly se stalo naprosto běžnou záležitostí teprve v posledních dvaceti letech, kdy se významně rozšířil zájem o využívání nových cyklostezek. Zároveň se na trhu objevila řada cenově dostupných modelů bicyklů a spolu s nimi i konstrukčně propracované typy nosičů na střechu, na zadní dveře a na tažná zařízení. Poslední jmenovaný typ získává stále více na popularitě vzhledem k převaze kladných vlastností, které brzdí pouze vyšší pořizovací cena a nutnost umístit zadní registrační značku na samotný nosič.
Vyšší nosnost – nosnost je velkou zbraní nosičů kol na tažné zařízení pro 4 kola. Počtem převážených bicyklů se tak vyrovnáte střešnímu nosiči, ale rozdíl spočívá v hmotnosti přepravovaného nákladu. Do stojanů na „kouli“ totiž můžete umístit i čtyři elektrokola pro dospělého člověka, zatímco na střechu pouze s maximální opatrností a hlavně v závislosti na nosnosti samotné střešní konstrukce. Tu máte uvedenu v manuálu vozu a obvykle se pohybuje kolem 100 kg. Váží-li střešní nosná konstrukce i s příčníky např. 8 kg a každé z elektrokol 23 kg, jste na samotné hranici této povolené hodnoty.
Univerzalita – podmínkou tohoto typu je pouze „koule“ za autem, ale v zásadě je úplně jedno, za jakým. Nosič namontujete na jakékoli tažné zařízení libovolného vozu, lze jej tedy využít jako univerzální a víceúčelový výrobek.
Uživatelsky nejpříjemnější řešení – na základě tohoto hodnocení v současné době suverénně vede nad ostatními typy. Umožňuje totiž snadný přístup do kufru vozidla nebo k zadním dveřím díky funkci sklápění nosníků i s bicykly. Další výhodou je snadná montáž, kterou zvládne každý, stejně tak nakládání kol, resp. zdvihání do malé výšky nad zemí. Jízdní vlastnosti vozu se nemění, podobají se situaci, kdy máte naloženo v kufru několik desítek kilogramů, anebo přepravujete na zadních sedadlech dvě osoby – tedy prakticky beze změn ve srovnání s běžným provozem. Na jízdu nemá vliv ani boční vítr vzhledem k nízko položenému těžišti vozidla.