V rámci zvyšování kvality reklamy na internetu, se nedávno rozhodl Facebook pro zákaz reklamy na kryptoměny na své sociální síti. Jako další se k tomu odhodlal podobný gigant na poli internetu a to společnost Google. Na svých webových stránkách by měla zcela zamezit výskytu reklam na bitcoiny a podobnou spekulativní digitální měnu. Nutno podotknout, že Facebook bude uplatňovat tento zákaz i na dalších svých platformách, jako je například Instagram.
Společnost Google dále uvedla, že zaznamenala obrovský výskyt reklam, které porušovaly podmínky společnosti, a proto byli nuceni reklamy odstranit. Jednalo se o neskutečné 3 miliardy reklam. Mezi ně se tedy od června zařadí právě i reklamy na toto platidlo a na aktivity spojené s ním. Jako je například obchodování na burzách.
A co vedlo tyto společnosti k tomu, že reklamu zakazují? Hlavním důvodem je, že vzrůstající popularita digitální měny vede některé společnosti k nezákonným praktikám v této oblasti a jelikož je to poměrně nová záležitost, nelze ještě s určitostí dost dobře rozeznat, v jakém případě se jedná o podvod a v jakém případě jde o seriózní reklamu.
Co je to vlastně kryptoměna?
Zjednodušeně řečeno se jedná o digitální platidlo, které ale však dle platných zákonů a daní v České republice není považováno za oficiální měnu ale v podstatě o věc. Mezi její hlavní výhodné vlastnosti patří:
- Decentralizace – měna nemá centrální autoritu (nelze kontrolovat např. vládou)
- Bez prostředníků – uživatelé si posílají měnu přímo, ne přes banku či jinou finanční společnost
- Nízké či žádné poplatky za převod – pouze dobrovolný poplatek za převod měny
Ač se to zdá velice výhodné, kryptoměna stále není uznána jako oficiální platidlo, i když se s ní již pár let celkem dobře obchoduje na burzách. Stejně tak se touto měnou, hlavně tedy bitcoiny, dá platit na internetu, nicméně prodejce musí samozřejmě nabízet možnost zaplatit zboží touto formou.